Ha interneten szeretnénk értékesíteni termékeinket, elengedhetetlen, hogy nem csak technikai funkcionalitásában, de marketing szempontból is jól működő webáruházzal rendelkezzünk.
Hogyan épül fel egy jól konvertáló webshop?
Ezt mutatom be a következőkben egy CBD olaj webáruházon keresztül.
Először is, szükség van speciális oldalakra. A főoldalon kívül a blog-, kategória-, és termékoldalakra is kellő figyelmet kell fordítanunk.
A főoldalon a legszerencsésebb, ha bemutatjuk az oldalunkat. Bizalmat kell ébresztenünk az oda látogató emberekben. Fontos, hogy itt is, ahogy a többi oldalunknál, használjunk egyedi képeket, szövegblokkokat, grafikai elemeket, amelyek által megjegyezhetnek minket. Valamivel ki kell tűnnünk a sok konkurens lap közül.
Egy blog oldal bevezetése is a vállalat hasznára vállhat. Megfelelően kidolgozott blogbejegyzéseinkkel segíthetjük a látogatóinknak, megszerezhetjük bizalmukat, és még keresőoptimalizálási szempontból is számos előnnyel járhat.
A termékeket felsorakoztató kategóriaoldalaknak is segíteniük kell a vásárlói folyamatokat. Tájékoztatni, segíteni, bátorítani kell a látogatókat. Ilyen oldalak a fenti példában a CBD olaj, CBD kapszula, CBD kozmetikus, és a Kender élelmiszer nevű oldalak. Ezek rendszerezik, és sorolják fel az érdeklődőknek a különböző kannabidiol tartalmú készítményeket.
A termékoldalak képezik a vásárlói útvonalak végét. Ha nem elég kecsegtetőek a termékleírások, ha nem megfelelőek a termékképek, esetleg UX szempontból nem elég kidolgozott, hiába minden eddigi erőfeszítés, a látogatónk nem konvertálódik vásárlóvá, a fenti példában nem fogja megvásárolni a CBD tartalmú termékeket,, Inkább egy konkurensünknél fogja befejezni a vásárlást.
Talán marketing szempontból kevésbé jelentős, de mégis elengedhetetlen még a fenti felsoroláson felül pár oldaltípus.
A kapcsolat oldalon érdemes bemutatni, miként léphetnek kapcsolatba a vállalkozással az érdeklődők.
A szállítás oldalon pedig a különböző szállítási módokat, illetve árakat kell bemutatnunk. Fontos hogy itt érthetően bemutassuk a lehetőségeket, nehogy a vásárlók elbizonytalanodjanak. Nem biztos, hogy mindegy például, hogy egy párszáz forintos kenderolaj tartalmú ásványvizet szeretne házhoz szállíttatni az ügyfél, vagy egy annál sokkal drágább teljes spektrumú CBD olajat.
A bemutatott oldaltípusok megléte sajnos még nem elegendő a sikerhez. A keresőoptimalizáltság, a használhatóság, és a szép design is nagyon fontos.
Igyekezni kell, hogy a konkurenseinknél minden szempontból kiválóbb, és egyben, tőlük jól megkülönböztethető, egyedi webshoppal szálljunk versenybe az online térben. Ennek hiányában hiába terelünk látogatókat az oldalra különböző hirdetésekkel, és egyéb marketing megoldásokkal, Nem hozza majd a webáruház az elvárt eredményeket.